Onze Medewerkers - vastbesloten om meerwaarde te brengen aan patiënten

In de zeer complexe omgeving van vandaag zijn de kracht van samenwerking, betrokkenheid en een open en transparante dialoog essentieel voor ons succes. Dat is de reden waarom het vermogen van UCB om nu en in de toekomst waarde voor patiënten te creëren, afhangt van de gezamenlijke inspanningen van onze 7 606 collega’s1 over de hele wereld. Het brengen van gedifferentieerde oplossingen voor alle patiënten die ze nodig hebben, vereist ook een echt gevoel van verantwoordelijkheid en leiderschap.

We moeten ons afvragen hoe we patiënten meer waarde kunnen bieden.

Jean-Luc Fleurial, Executive Vice President & Chief Human Resources Officer

Bekijk video in de online versie van het rapport

UCB is aanwezig in drie grote regio’s – Europa, de VS en internationale markten, waarbij 40% van onze werknemers werkzaam zijn in onze filialen buiten Europa.

Medewerkers per regio
Medewerkers per regio (map)

Jean-Luc Fleurial – Transcriptie van de video

Als je nadenkt over wat het betekent om een speciaal bedrijf te zijn dat in onze industrie werkt, dan is het niet alleen een bedrijf dat een emotionele band heeft met de patiënt, want alle bedrijven die in de industrie werken hebben dat. Wat we willen doen is ons elke dag opnieuw diepgaand de vraag stellen: hoe kunnen we de patiënt meer waarde bieden? Hoe denken we over onze processen? Hoe selecteren we de ideeën in ons bedrijf? En hoe luisteren we echt naar onze patiënten?

Allereerst moeten we voortbouwen op onze sterke punten, en een van onze sterke punten is dat we een innovatief bedrijf zijn dat patiëntwaarde centraal stelt in alles wat we doen. Wat we in de toekomst nog meer nodig hebben, is de capaciteit om adaptief te zijn tegenover alle veranderingen die we hebben, de capaciteit om veerkrachtig te zijn voor onszelf, voor onze belanghebbenden, voor onze patiënten, maar ook voor de teams die we beheren. En natuurlijk denk ik, als leider, waar er steeds meer technologie om ons heen is, [moeten we] die authenticiteit, die menselijke authenticiteit, als leider, als werknemer behouden en ontwikkelen. Dit is iets wat van het grootste belang is.

1 Bereik van de rapportage: Dit nummer vertegenwoordigt alle UCB vaste actieve werknemers. Studenten, leerlingen, stagiairs, werknemers met verlof en aannemers worden niet opgenomen in de personeelsgegevens.

Relevante GRI indicatoren

102-7 gri-id7:102-7 102-8 gri-id8:102-8